Dag 13 - Glacier National Park

10 september 2015 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

De volgende bestemming was Kalispell een redelijk stadje in de buurt van het “Glacier Park”, en dat park ligt dan gewoon 386 mile (617 kms) verderop naar het zuiden toe. Behalve het feit dat we tijdens het ontbijt te horen kregen dat ’s nachts een auto van 1 van de logerende gasten aangereden was en daardoor flink beschadigd, wij zonder portemonnee gingen tanken, de serveerster van een koffietentje niet wist welke time zone ze leefde, is er eigenlijk niet veel bijzonders gebeurd. Het was weer zoals altijd een afwisselend landschap, soms eindeloze lange kaarsrechte wegen en dan weer een slingerende bosrijke weg.

10-09-2015 - Glacier NPWe zijn eerst maar even een hotel wezen boeken om daarna de Rocky Moutains in te rijden. Hoge joekels met weinig glaciers (gletchers). Eigenlijk hebben we er maar 1 gezien terwijl er ooit een stuk of 50 waren maar de meeste zijn gesmolten.

10-09-2015 - Glacier NPOp de parkeerplaats boven op de Logan pas liepen flink aantal berggeiten die door een prakwachter weggejaagd werden, want ook deze uiterlijk lieve diertjes kunnen behoorlijk aggressief zijn als het tegenzit en je wordt op de horens genomen dan is je zitvlees voor een tijdje niet te gebruiken. Waarschijnlijk door het voeren van die dieren komen ze op mensen af en zijn dan behoorlijk brutaal.

10-09-2015 - Glacier NPZelf dacht ik een videootje te maken, wat me wel gelukt is, maar 1 van die dieren had dat dan weer in de gaten en kwam redelijk dreigend op mij af. En dan is dat natuurlijk gelijk weer de grootste jongen met de grootste horens die zo mooi gekruld zijn met aan het uiteinde een punt zo scherp als een injectienaald. UUUhhhh dan is zo’n rent a car ding wel ideaal, want autorijden hebben ze nog net niet aangeleerd.

Geniet maar even van enkele foto's (de rest volgt nog). Er valt echt weinig te schrijven vandaag.

Morgen gaan we langs een opleidingscentrum voor bosbrand bestrijders. Ach ja ik kan het werk maar niet verlaten, eens een brandweerman, altijd een brandweerman.

Gereden 618 km's (386 miles)

Start: Omak (Washington) / Stop: Kalispell (Montana)