Dag 7 - Victoria here we come

4 september 2015 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

04-09-2015 - Harbour Port Angeles08:00 uur een heel zacht en gevoelig toontje uit de ipad van Ania zorgde ervoor dat ik 1 oog open moest doen de ander bleef nog even dicht want die had zoiets van, ach we hoeven toch pas om 11 uur het hotel uit te zijn. Ja, maar, hoe zit het dan met de tour die we maken. Welnu het beloofde verhaal zal ik even uit de doeken doen.

04-09-2015 - de boot naar VictoriaThuis in Nederland is de tour uitgezet en dus ook de plannen voor de boottocht naar Victoria. Als je dan in Nederland bent, heb je totaal geen idee hoe dat er uit zal zien. We laten over het algemeen de zaken op ons af komen als we in de buurt zijn om vrije speling te houden dat we kunnen uitwijken, dus zo ook is de ferry naar Vancouver Island niet besproken.

Ania was op interneet aan het boeken toen we in Froks waren. “John we hebben een klein probleempje. De ferry van 12:45 uur zit vol”.  Mmm dan moeten we het anders gaan plannen. Even gebeld dan maar. “Sorry, mevr., maar het is zo druk dat u echt moet reserveren”. Mmm, Viktoria op een island, wie wil daar nou naar toe haha. Welnu daar kwamen we later wel achter.

04-09-2015 - Wij kunnen aan boardHet betekende wel dat we een paar uur moesten laten schieten want de volgende boot waar nog plaats op was, was om 5 uur ’s middags. Het betekende een paar uur veranderen. Maar er was een lichtpuntje. Soms, ja heel soms, komt het voor dat er een plaats vrij komt maar dan geldt wel wie het eerst komt het eerst maalt. Dus wilt u kans lopen toch om 12:45 op de boot te zijn dan moet u om 09:00 uur al op de kade staan, dan bent u waarschijnlijk de eerste. “Ok, prima, maar als er dan toch geen plaats is ?”, ja dan wordt het alsnog 5 uur. Doch dan moet u dit reserveren voor 11 dollar”. 04-09-2015 - vroeg begonnenMaar dit bedrag krijgt u niet terug als u dan toch om 12:45 mee reist. Kijk dit is nog eens een lichtpuntje. Zijn er meer die dit doen dan :). dat is lekker verdienen? Laten we maar boeken om 5 uur dan en dan zijn we s’middags wel op tijd op de kade. Dus dit was een dagje rust. Dan maar even wat winkeltjes in het stadje Port Angeles doorgewandeld. Het weer was aan het opknappen want van een regenwoud wordt na een week wel erg nat en we hebben de ervaring van de wouden in de tropen dus wel meegekregen.

Port Angeles, een typisch Amerikaans dorpje. Het centrum bestaat uit een redelijk drukke straat met aan beide kanten een wandelpad welk af en toe overdekt is. Typisch Amerikaanse buurtwinkeltjes met hier en daar een restaurantje er tussen.

04-09-2015 - dit kijg je als je de boarding time vergeet...Om 4 uur was het zover en gingen we met de boot naar Canada. Alle landen op onze aardkorst hebben hun eigen gewoontes, we noemen dit cultuur, maar 1 ding hebben alle mensen wel gemeen en dat is te laat komen en soms kan dat heel vervelend zijn. 04-09-2015 - en de parkeerplaats is leeg, op 3 auto's na, ze mogen niet aan boardAls je je auto op slot zet op de wachtplaats en je gaat winkelen dan kan het wel eens zijn dat de crew van de boot je laat staan, als je op het laatste nippertje nog snel even binnen komt rijden dan kan het zijn dat de open paats van jou al door,” zo een wie het eerst komt, het eerst maalt klant”, is ingenomen en zo geschiedde het voor 3 auto’s die dus weer aan de kant werden gezet. Sneu? Ja dat wel, maar als je boekt kom dan op tijd zou ik zeggen.

04-09-2015 - Victoria, BC Canada04-09-2015 - onze geweldige hoten ZEDViktoriaaaa, je zou haast Viktoria roepen als je ziet welk een stad dat is. Mijn god wat een mensenmassa, blijkt het dus een touristenstad van de bovenste plank te zijn. We waren niet bepaald alleen daar. Heel gezellig en architectonisch neergezet. Dus vandaar dat het hotel iets duurder uitkwam dan we hadden gepland. Maar het was het wel waard, dit wordt even 2 dagen genieten van de gezelligheid en de omgeving morgen een tourtje rond het eiland en dan zondag houden we een rustdag hier in Victoria.

Tot wederlezens.

Gereden: 80 km's (50 miles)

Start: Port Angeles (Washington) / Stop: Victoria (British Colombia, Canada)